Drugi po redu „Dani domaće kuhinje“, koji su se održali u TC Aviv Park na Zvezdari, okupili su veliki broj malih proizvođača hrane i pića. Kao vrhunski spektakl najfinijih poslastica i ukusa, ova manifestacija predstavlja izlagače mlečnih proizvoda, renomiranih vina, domaćih rakija, suhomesnatih proizvoda, slatkiša, džemova, ajvara, ali i uzorne poljoprivredne proizvođače iz Srbije kao i specijalne goste iz našeg regiona, uz garancije kvaliteta na vrhunskom nivou.

Tada smo upoznali i porodicu Kovačević iz Kragujevca, vredne ljude koji se pčelarenjem bave poslednjih deset godina, a na to su se, kako kažu, prvenstveno odlučili zbog toga što obožavaju med, kao i ostale pčelinje proizvode.

Naš sagovornik, Toma Kovačević, priča nam da su njihovu malu porodičnu proizvodnju dobro organizovali tako što su međusobno podelili posao. On je zadužen za marketing i stvaranje brenda pod nazivom “medus”, dok je njegov tata, Marko Kovačević, zadužen za poslove na pčelinjaku.

„Na ideju o brendu „medus“ došao sam prošle godine. Želeo sam da pokrenem posao pre završetka školovanja na Pravnom fakultetu u Kragujevcu. Shvatio sam da se sve nalazi ispred mene. Posao sa pčelarstvom je već bio razvijen, potrebno je bilo samo pozicionirati se na tržištu, osmisliti nešto što će nas razlikovati od drugih i na najbolji mogući način sve to prezentovati. Tako da sada udruženi, porodično gradimo naš brend“, priča nam Kovačević.

Proizvodi brenda “medus”, (foto: hranasanasihpolja.rs)
Vredne pčele sa pčelinjaka porodice Kovačević, (foto: hranasanasihpolja.rs)

Porodica Kovačević na svom pčelinjaku ima 100 košnica. Pčelare sa LR košnicama i kažu nam da većina pčelara u Srbiji koristi baš taj tip košnice, pre svega zbog praktičnosti u radu, pa ni njima nije bilo teško da se odluče sa kojim košnicama će pčelariti.

„Do prošle godine med smo prodavali i poklanjali prijateljima, komšijama i ljudima iz najbližeg okruženja, ali smo onda rešili da pokrenemo brend „medus“. Manifestacija „Dani domaće kuhinje“ bila je sjajna prilika da predstavimo naše proizvode na tržištu van Kragujevca. Iskustva su bila sjajna, organizacija, reakcija ljudi, kolege koje su učestvovale… Pored sjajne prilike da prezentujemo naše proizvode, ova manifestacija dala nam je šansu da upoznamo vredne i mlade ljude od kojih smo čuli puno saveta i ideja, pa i dobili motivaciju da nastavimo u ovom pravcu.“, priča nam Kovačević.

Proizvodi brenda “medus”, (foto: hranasanasihpolja.rs)
Proizvodi brenda “medus”, (foto: hranasanasihpolja.rs)

U svojoj ponudi imaju bagremov i šumski med, miks meda i aronije, kao i kombinacije med i golicu, med i seme koprive, med i đumbir, med i suvo voće, a tu je i polen, propolis i rakija medovača. Naš sagovornik nam priča da prodaju i pčelinja društva, a od prošle godine i matice koje dolaze iz njihove proizvodnje.

“Med i organska aronija je sigurno proizvod po kojem smo najprepoznatljiviji. U pitanju je miks bez hemijskih dodataka, samo domaći med i organska aronija. Zasadi organske aronije koje ima naš prijatelj, Milan Stanković, nalaze se na par kilometara od pčelinjaka, što upotpunjuje našu ideju o domaćoj hrani”, priča nam naš sagovornik i dodaje da bi pored svih proizvoda izdvojio i miks meda i đumbira, zbog njegovog benefita po zdravlje ljudi, a i zbog specifičnog miksa slatkog i ljutog ukusa.

Kako bagremovoj paši pogoduje ovo promenljivo vreme?
– Veoma loše. Jedan od bitnijih uslova za dobru bagremovu pašu je temperatura, vlažnost i konstantnost lepog vremena. Za sada ništa od toga nemamo ali se nadamo da će ipak biti meda, i za nas i naravno za pčele. Savet pčelarima je da ne odustaju, da ih ne obeshrabre loše godine. Upornost i marljivost se uvek isplati.
Proizvodi brenda “medus”, (foto: hranasanasihpolja.rs)
Proizvodi brenda “medus”, (foto: hranasanasihpolja.rs)

Kovačević nam priča da je za kvalitetan med pre svega potreban predan rad i ljubav prema pčelama i pčelarstvu. Njihov osnovni zadatak je da pčelama stvore što optimalnije uslove, a one će sigurno uraditi svoje. Osnovne stvari su svakako zaštita od bolesti, ostavljanje meda pčelama kao i redovna kontrola.

“Osnovni cilj je da za početak u našem gradu postanemo brend broj jedan u sferi zdrave hrane.”

– Moja osnovna ideja je da pre svega ljudima iz urbanih sredina obezbedimo proizvode koji dolaze dirketno iz prirode. Brend “medus” ne bavi se samo prodajom meda, već i edukacijom ljudi. Pokušavamo da na što zanimljiviji i aktuelniji način prikažemo značaj meda i naših proizvoda. Veoma je bitno mladim ljudima predstaviti na koji način oni mogu da promene svoje navike, da krenu sa zdravim načinom života. To je jedna od stvari koja nas odvaja od konkurenicje, tradicionalne vrednosti predstavljamo na moderan način. Pokazujemo kako naši proizvodi mogu da se koriste u modernom načinu života. – napominje na kraju razgovora Toma Kovačević.

Piše: Milica Lukić